Ik stel me aan u voor:


Mijn hobby is (en was) altijd al klassieke auto's. Ooit begonnen met een Triumph Spitfire waar ik , uit ellende om eerlijk te zeggen, een Opel Kadett bij heb gekocht om toch betrouwbaar verboer te hebben. Hierna kocht ik een Fiatje 500. Van import van auto's was toen nog geen sprake in Nederland, en toen was een fiatje 500 redelijk exclusief. Met die Fiat heb ik zo'n beetje 100.000 km gereden. Elke dag door weer en wind naar het werk, in de weekeinden naar huis. Omdat ik inmiddels verliefd was geworden op het kleine, gekke autootje ging ik er ook nog mee op vakanties. Dan gaat er natuurlijk wel eens wat stuk... en valt er weleens een gaatje in de carrosserie. Eerst een reparatie met kit, met plamuur en met andere lapmiddelen. Dat was niet langer houdbaar; de APK deed immers zijn intrede in Nederland. En dus kwam er bij mij een eerste lasapparaat.

Een 500tje werden anderen; Triumph, een MG, een Jaguar en een Spider. Welke auto heb ik inmiddels niet gehad of gezien? . Hiermee veranderde niet alleen mijn las-apparatuur, maar ook mijn gereedschapskist werd steeds groter en uitgebreider. Ook mijn kennis over de techniek van de autos werd steeds groter. Door de veelvoud aan auto's en reparaties ervan herken ik ook steeds meer de zwakke punten. Dan is het nog maar een kleine stap naar de oplossingen die daarbij afdoende zijn.

Ook leerde ik steeds meer over de werkelijke waarde van een klassieke auto. Die waarde hangt niet alleen van het model af, maar zeker ook van de uitvoering. Belangrijker is: in welke staat is hij. De staat van de carrosserie, de specifieke originele onderdelen, zeker zo belangrijk voor de waardebepaling.


Momenteel ga ik naar het einde van mijn werkzame leven. Daarmee kan ik meer ruimte geven aan mijn hobby. Die kennis kan echter ook van pas komen voor anderen. Heeft u laswerk? bijwerken van klassieke voertuigen? Ik help u graag!


Ervaring:
Jarenlange ervaring in de restauraties van auto's hebben gemaakt dat ik inmiddels ruime laservaring heb. Daarmee kwam ook steeds vaker de vraag om laswerk voor anderen uit voeren. Het gereedschap en de kwaliteit van het lasapparaat groeiden met de vraag mee. Ik heb de beschikking over een goed inverter lasapparaat. Een lasapparaat dat ruimschoots voldoet om uitstekend laswerk aan het plaatwerk van auto's te verrichten. Instellen tot het plaatwerk van minimale dikte zoals bv de Citroen 2cv modellen behoort tot de mogelijkheden.


Alleen klassieke auto's?
Nee, natuurlijk niet! Ik kan u behulpzaam zijn bij het lassen van uw auto. Is hij apk afgekeurd vanwege roest? Dit terwijl de rest van de auto nog een ronde mee kan of moet? Heeft u een klassieker waar een deelrestauratie nodig is? Mail me uw wensen of neem rechtstreeks telefonisch contact met me op.